26 sierpnia 2012

Pierogi z mięsem czyli ekonomia gastronomii

Dzisiejsza propozycja to idealny sposób na smaczne jedzenie przy niewielkim nakładzie finansowym. W każdym domu często pojawia się rosół - zwłaszcza na niedzielnych, rodzinnych obiadach. Często po takim obiedzie pozostają ugotowane kawałki mięsa wołowego i kurczaka, dzięki którym możemy w kolejnych dniach zjeść pyszny i pożywny posiłek. Wystarczy zrobić


PIEROGI Z MIĘSEM


Ciasto na pierogi:
    500 g mąki
    1 szklanka wody
    szczypta soli

Farsz:
    500 g mięsa z rosołu
    1 duża cebula
    1 jajo
    sól
    pieprz

Mięso rosołowe mielimy (jeśli z kością to wcześniej ją usuwamy). Cebulę obieramy, kroimy w kostkę i rumienimy na oleju. Dodajemy do mięsa wraz z jajkiem, solą, pieprzem i mieszamy.
Mąkę z wodą i solą zagniatamy na elastyczne ciasto. Rozwałkowujemy niezbyt cienko i wycinamy szklanką krążki na pierogi. Nakładamy farsz i zaklejamy dokładnie brzegi. Wkładamy do wrzącej osolonej wody i gotujemy około 3 - 5 minut.
Podajemy pokraszone rozpuszczonym tłuszczem ze skwarkami lub podsmażone na patelni.


Pierogi z mięsem


Pierogi z mięsem

SMACZNEGO :-)



Smaki naszego dzieciństwa



3 komentarze:

  1. Nigdy nie przepadałam za pierogami z mięsem, bo i chyba trafiałam na niedobrą wersję kupnych. Mam wrażenie, że te by mi zasmakowały. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W kupnych pierogach często są dawane podroby - ja ich nie znoszę, dlatego domowe mi tak smakują :)

      Usuń
  2. Smakowite, bardzo lubię wykorzystywać mięso z bulionu :)

    OdpowiedzUsuń

Jeśli nie posiadasz profilu na Blogger`ze, proszę zostaw przynajmniej pseudonim :-)

Drukuj

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...