30 października 2012

Gruszki, wino i camembert

Do wykonania tej pysznej przekąski zainspirował mnie przepis Ostrej na Słodko. Najpierw wykonałam go jej sposobem, a raczej składnikami bo nie bawiłam się już w lepienie sakw, a potem postanowiłam wprowadzić modyfikację nadzienia. Efekt wyszedł równie smaczny jak wersja bazowa, choć o zdecydowanie innej nucie ;-)


KIESZEŃ Z GRUSZKAMI, WINEM I CAMEMBERTEM


ciasto francuskie
1 nieduża gruszka
60 ml białego wina wytrawnego
1 łyżeczka cukru trzcinowego
3 goździki
szczypta cynamonu
60 g sera camembert


Gruszkę myjemy, usuwamy gniazdo nasienne i kroimy w niedużą kostkę. Wino wraz z przyprawami zagotowujemy, wsypujemy pokrojoną gruszkę i gotujemy na wolnym ogniu około 5 minut.
Z ciasta francuskiego odcinamy pas o około 15 cm szerokości. Na połowie ciasta układamy pokrojony w plasterki ser, na ser wykładamy gruszkę (oczywiście bez goździków). Ciasto zaklejamy dokładnie zagniatając brzegi. Wierzch lekko nacinamy.
Pieczemy w temperaturze 200°C  około 10 minut.


Tak wyglądała wersja bazowa

Kieszeń z gruszkami, winem i camembertem

Kieszeń z gruszkami, winem i camembertem

Kieszeń z gruszkami, winem i camembertem


SMACZNEGO :-)



Potrawy rozgrzewająceAkcja pleśnią pokryta czyli sery pleśniowe w natarciu!!!






2 komentarze:

  1. Coś dla mnie. Serek, jesienne gruszki, pachnące ciepłym domem goździki... :)

    OdpowiedzUsuń

Jeśli nie posiadasz profilu na Blogger`ze, proszę zostaw przynajmniej pseudonim :-)

Drukuj

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...