3 stycznia 2013

Risotto z kurczakiem i szpinakiem

W ostatnim dniu zeszłego roku, dzięki koleżance udało mi się upichcić coś nowego i pysznego. Ona wpadła na pomysł, po czym ja zdominowałam jej kuchnię: kroiłam, smażyłam, mieszałam, doprawiałam. W efekcie wyszło risotto, które jak na pierwszy raz oceniam bardzo dobrze ;-) Ciekawe - zawsze myślałam że to danie jest skomplikowane i ciężkie do wykonania :-)


RISOTTO Z KURCZAKIEM I SZPINAKIEM


300 g ryżu arborio
1 kostka rosołowa warzywna
50g masła
1 cebula
2-3 ząbki czosnku
150 ml białego wina
225 g świeżego szpinaku
280 g pieczonego kurczaka
2 łyżki serka mascarpone
2 łyżki posiekanej pietruszki lub szczypiorku
sól
pieprz
szczypta gałki muszkatołowej
starty parmezan do posypania

Kostkę rosołową rozpuszczamy w 900 ml gorącej wody. Szpinak myjemy i przebieramy.
Cebulę i czosnek obieramy a następnie drobno siekamy. Wrzucamy na rozpuszczone masło i podsmażamy do czasu zeszklenia się cebuli. Do zeszklonej cebuli wsypujemy ryż i dokładnie mieszamy. Po chwili dodajemy wino i razem gotujemy na małym ogniu, do momentu aż prawie całe wino odparuje. Dolewamy stopniowo wywar z kostki rosołowej i doprowadzamy do wrzenia. Gdy ryż będzie się robił zbyt gęsty dolewamy kolejną porcję (ja zużyłam około 700 ml).
Pięć minut przed końcem gotowania (ryż gotuje się około 15 minut) dorzucamy szpinak, a po kolejnych 3 minutach posiekanego kurczaka i serek mascarpone. Mieszamy, doprawiamy do smaku i gotujemy jeszcze około 2 minuty. Na koniec dodajemy natkę pietruszki lub szczypiorek.
Risotto podajemy posypane startym parmezanem.


Risotto z kurczakiem i szpinakiem


Ten pyszny przepis pochodzi z książki "SZYBKIE I ŁATWE DANIA NA CODZIEŃ"  Reader`s Digest.


SMACZNEGO :-)





 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Jeśli nie posiadasz profilu na Blogger`ze, proszę zostaw przynajmniej pseudonim :-)

Drukuj

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...