27 września 2017

Keczup z cukinią

Kolejna propozycja pysznego domowego keczupu. Tym razem w roli głównej zagrała cukinia, którą otulił koncentrat pomidorowy. Keczup ten smakiem przypomina sklepowy, ale jest o niebo lepszy :-)

Keczup z cukinią

KECZUP Z CUKINIĄ

Na około 12 słoiczków 190 g:
   1,5 kg cukinii
   0,5 kg cebuli
   400 g koncentratu pomidorowego
   1/4 szklanki octu 10 %
   1 i 1/3 szklanki cukru
   3 łyżki soli
   2 łyżeczki papryki słodkiej
   1 łyżeczka pieprzu

Cukinię dokładnie szorujemy. Cebulę obieramy.
Warzywa ścieramy na grubej tarce - mieszamy z solą i odstawiamy na 1,5 godziny.
Po tym czasie przekładamy do garnka i gotujemy około 45 minut bez przykrycia.
 
Keczup z cukinią
Dodajemy cukier, ocet - mieszamy i gotujemy kolejne 20 minut.
Dodajemy pozostałe przyprawy, mieszamy i gotujemy jeszcze 5 minut.
Keczup z cukinią

Studzimy, blendujemy na gładką masę - zagotowujemy.
Gorący keczup nalewamy do słoiczków, zakręcamy i stawiamy do góry dnem. Przykrywamy ręcznikiem i tak pozostawiamy do całkowitego wystygnięcia.

Keczup z cukinią

SMACZNEGO :-)

6 komentarzy:

  1. spotkałam się już z podobnym. bardzo mi się podoba ten dodatek cukinii :) zwłaszcza w sezonie, kiedy jest tańsza niż pomidory :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gorąco polecam, ja stanowczo zbyt długo zwlekałam z wypróbowaniem tego przepisu.

      Usuń
  2. Słyszałam o czymś takim już kiedyś, ale nie miałam okazji próbować :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja czekałam do pierwszego spróbowania - wierz mi, nie warto czekać ;-)

      Usuń

Jeśli nie posiadasz profilu na Blogger`ze, proszę zostaw przynajmniej pseudonim :-)

Drukuj

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...