7 października 2013

Tarta gryczana ze śliwkami

To ciasto na pewno przypadnie do gustu osobom uczulonym na gluten oraz diabetykom. No i miłośnikom śliwek. Pierwszy raz piekłam używając mąkę gryczaną i muszę powiedzieć że jestem pod wrażeniem. Podobne ciasto uczyniłam też z mąki żytniej-razowej (o tym już niedługo), ale to gryczane bardziej mi smakowało :-)

Tarta gryczana ze śliwkami

TARTA GRYCZANA ZE ŚLIWKAMI

Na ciasto:
   250 g mąki gryczanej
   2 łyżki fruktozy
   150 g posiekanego masła roślinnego
   1 żółtko
   1-2 łyżki wody

Na obłożenie:
   0,5 kg wypestkowanych śliwek
   2 łyżki zmielonych migdałów
   1 łyżka fruktozy

Mąkę gryczaną mieszamy z fruktozą, masłem i żółtkiem - wyrabiamy ciasto. Jeśli nie będzie chciało się połączyć dodajemy wodę. Z ciasta formujemy kulę, zawijamy w folię i chowamy do lodówki na minimum 1 godzinę.
Ciasto wyjmujemy, rozwałkowujemy na cienki placek (ok. 3 mm grubości) lub po prostu dociskając palcami wyklejamy nim blaszkę do pieczenia. Na cieście układamy ciasno śliwki skórką do dołu. Wierzch posypujemy migdałami wymieszanymi z fruktozą. Jeśli zostało nam ciasto, ścieramy je na drobnej tarce i rozsypujemy na śliwkach.
Pieczemy w temperaturze 190 stopni przez około 25 - 30 minut.
Użyłam blaszkę o wymiarach 21 x 31 cm.

Tarta gryczana ze śliwkami

Tarta gryczana ze śliwkami


SMACZNEGO :-)




Nakarm Cukrzyka Jesienią

 

6 komentarzy:

  1. ....tarty gryczanej jeszcze nie jadłam :)....b. dobry pomysł :)

    OdpowiedzUsuń
  2. O, widzę, że również eksperymentujesz z mąką gryczaną :) super! zdrowszy zamiennik białej mąki:)

    OdpowiedzUsuń
  3. super! przepis zapisuję, wykorzystam na peewno! :)

    OdpowiedzUsuń

Jeśli nie posiadasz profilu na Blogger`ze, proszę zostaw przynajmniej pseudonim :-)

Drukuj

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...