14 kwietnia 2014

Sucharki kukurydziane z kremem owocowym Stovit

Sklepowe sucharki lubię, aczkolwiek ich poziom twardości doprowadza moje podniebienie do szału. Dlatego postanowiłam spróbować domowego sposobu, a rezultatem dzielę się z Wami poniżej :-)

Sucharki kukurydziane

SUCHARKI KUKURYDZIANE

0,5 kg mąki kukurydzianej
130 g brązowego cukru
1 szklanka ciepłego mleka
50 g drożdży
100 g rozpuszczonego masła roślinnego
4 żółtka
szczypta soli

Drożdże kruszymy i rozcieramy z 1 łyżką cukru i mlekiem (mleko nie może być gorące). Do rozczynu dosypujemy około 1/3 mąki, mieszamy, przykrywamy ściereczką i odstawiamy w ciepłe miejsce do wyrośnięcia.
Żółtka ucieramy z cukrem i dodajemy do wyrośniętego rozczynu. Dosypujemy resztę mąki i sól - wyrabiamy ciasto. Na koniec dodajemy rozpuszczone masło i ponownie wyrabiamy ciasto.
Foremkę keksówkę wykładamy papierem bądź smarujemy tłuszczem (ja użyłam foremkę silikonową 32x11 cm i nie smarowałam jej, ani nie wykładałam papierem- trochę ciasta mi zostało). Ciasto nakładamy do maksymalnie 2/3 wysokości foremki, wyrównujemy i odstawiamy do wyrośnięcia na 30 minut..
Pieczemy przez około 30 minut w temperaturze 180 stopni. Po upieczeniu studzimy.
Na drugi dzień ciasto kroimy na plasterki o grubości około 0,7 cm i podpiekamy w tosterze lub w piekarniku. Podajemy samodzielnie lub np. z ulubionym dżemem.
Ja do sucharków użyłam kremu truskawkowo - bananowego marki Stovit. Jego aksamitna konsystencja świetnie pasowała do chrupiących sucharków, a mieszanka smakowa stworzyła ciekawe połączenie z kukurydzianym smakiem ciasta :-)

Sucharki kukurydziane

Sucharki kukurydziane

Sucharki kukurydziane

SMACZNEGO :-)






1 komentarz:

Jeśli nie posiadasz profilu na Blogger`ze, proszę zostaw przynajmniej pseudonim :-)

Drukuj

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...