12 listopada 2012

Jajko sadzone na cieście francuskim

Dlaczego ludzie nie lubią poniedziałków? Na przekór wszystkim miałam dziś dobry humor, kawy nie musiałam pić, z pracy wracałam na piechotę zamiast autobusem. I na pewno cały tydzień będzie co najmniej tak udany jak dzisiejszy dzień :-)
Dziś też pokazuję Wam jakie pyszności jadłam wczoraj na kolację. Jak zwykle same proste składniki i niewiele roboty, a cały dom pełen zapachów i szczęśliwe podniebienie, nie mówiąc o żołądku. No już nic więcej nie mówię, tylko zapraszam :-)


JAJKO SADZONE NA CIEŚCIE FRANCUSKIM


ciasto francuskie - pas o szerokości około 12 - 15 cm
ok 25 g żółtego sera
2-4 pomidorki koktajlowe bądź kilka kawałków pomidorów z zalewy
6 plasterków kiełbaski chorizo
bazylia
oregano
tymianek
1 jajo
pieprz kolorowy


Piekarnik rozgrzewamy do 200 stopni.
Ciasto rozwijamy, odcinamy pas o szerokości około 15 cm i układamy na blasze wyłożonej papierem do pieczenia. Na ciasto ścieramy na drobnej tarce żółty ser, następnie wykładamy kawałki pomidorów. Posypujemy przyprawami i układamy drobno posiekane plasterki kiełbaski chorizo. Wstawiamy do pieca i pieczemy około 7 minut.
Gdy ciasto zacznie się złocić wybijamy ostrożnie jajko (uważamy aby żółtko się nie rozlało), i pieczemy aż jajko się zetnie. Przed podaniem posypujemy zmielonym kolorowym pieprzem.

Jajko sadzone na cieście francuskim
Jajko sadzone na cieście francuskim
Jajko sadzone na cieście francuskim

Jajko sadzone na cieście francuskim


SMACZNEGO :-)

3 komentarze:

  1. w takiej postaci jajka sadzonego nie jadłam- ciekawy pomysł

    OdpowiedzUsuń
  2. Przyznam, że interesujące. Ciasto nie namokło zbytnio od białka? Czy sie razem ścieło?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja robiłam z końcówki ciasta, która była mocno zrolowana i popękała przy rozwijaniu, dlatego dałam żółty ser na spód zamiast na wierzch. Delikatnie namókł środek porcji, ale nie jakoś znacząco. Jeśli ciasto będzie w jednym kawałku to powinno być wszystko ok. Oczywiście białko starałam się rozlać równomiernie na całej długości, tak całe jajko nie wylądowało na środku ;-)

      Usuń

Jeśli nie posiadasz profilu na Blogger`ze, proszę zostaw przynajmniej pseudonim :-)

Drukuj

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...