9 września 2012

Miał być sos a wyszła konfitura

Po raz pierwszy zdecydowałam się wykonać niestandardowy wyrób zamykany w słoiku. Wypatrzyłam sobie sos paprykowy na słodko - trochę się bałam, bo preferuję raczej ostre smaki, ale postanowiłam się nie poddawać. Zabrałam się więc do pracy i po wymieszaniu wszystkich składników i ich podgrzaniu z miejsca zakochałam się w tym specjale. Po pierwsze świetny aromat, po drugie świetny smak, a po trzecie przecudowny kolor :-) Miał byś dodatkiem do jaj, mięs i serów, a ja go wcinam po prostu z pieczywem posmarowanym masłem!


SOS PAPRYKOWY SŁODKI

2 kg czerwonej słodkiej papryki
2 cytryny
1,2 kg cukru
1/2 szklanki białego wytrawnego wina
4-6 łyżek przegotowanej wody
1/2 łyżeczki soli


Na początku przygotowujemy słoiki - należy je umyć i wyparzyć. Papryki i cytryny myjemy. 
Paprykę pozbawiamy gniazd nasiennych i kroimy na mniejsze kawałki. Cytryny dodatkowo parzymy, a następnie ocieramy z nich skórkę. Obieramy z białej skóry i pozbawiamy pestek. Kawałki papryki i cytryny mielimy (ja użyłam maszynki do mięsa, dla uzyskania gładkiej konsystencji można użyć blendera).
Wino wraz z wodą i cukrem zagotowujemy w dużym naczyniu. Dodajemy zmieloną paprykę, cytryny, oraz otartą skórkę cytrynową i sól. Gotujemy na małym ogniu przez około 60 minut często mieszając.
Gęsty sos przelewamy do słoików, szczelnie zakręcamy i pasteryzujemy przez 10 minut (w kąpieli wodnej).

Sos paprykowy słodki

Sos paprykowy słodki

Ten pyszny przepis pochodzi z książki:




SMACZNEGO :-)



Warzywa psiankowate 2012Domowy WyróbPaprykujemy 3


9 komentarzy:

  1. Ten uśmiechnięty talerz poprawił mi humor. Fajny sosik, może być dodatkiem do wielu dań.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że humor poprawiłam :-) Dziś wcinałam sos z białym serem - rewelacja!

      Usuń
  2. podoba mi sie taki sos, ktory moze byc smarowidlem do chleba :) pozdrawiam i trzymam kciuki za blog, bo widze, ze niedawno zaczelas :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miłe słowa - pierwsze chwile zwątpienia już za mną ;-)

      Usuń
  3. Mówią, że potrzeba jest matką wynalazku. Zgadzam się z tym pod warunkiem, że ojcem jest przypadek. Wtedy rodzą się genialne dzieci. Dziękuję za dodanie przepisu do akcji Domowa spiżarnia. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  4. U mnie cały parapet popikowanych już papryk więc jak obrodzi na pewno skuszę się na zrobienie takiego sosiku :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Mam ochotę na właśnie taki sos ! Chodzi za mną od jakiegoś czasu. Przepis zdecydowanie do wypróbowania :)

    Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń
  6. Polecam, u mnie biały ser z tym sosem to już rytuał ;-)

    OdpowiedzUsuń

Jeśli nie posiadasz profilu na Blogger`ze, proszę zostaw przynajmniej pseudonim :-)

Drukuj

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...