17 marca 2013

Biały puszek z rabarbarem

Pełna energii złapałam się dziś za robienie ciasta. Biały puszek zapowiadał się kusząco i taki też się okazał. Jedynie biały nie wyszedł, bo za długo go trzymałam w piecu - ale co tam, znikał w oka mgnieniu
;-)

Biały puszek z rabarbarem

BIAŁY PUSZEK Z RABARBAREM


2 jaja
1/2 szklanki brązowego cukru
6 łyżek śmietany śmietany 18%
2 łyżki oleju
1 łyżka rumu
2 szklanki mąki
2 łyżeczki proszku do pieczenia
300 g rabarbaru
1 łyżka mąki ziemniaczanej

Jaja ucieramy z cukrem na puszystą masę. Dodajemy śmietanę, olej, rum i miksujemy jeszcze przez pięć minut. Wsypujemy proszek do pieczenia oraz partiami mąkę - cały czas miksując. Gdy ciasto zgęstnieje, ale cały czas będzie lekko lejące wykładamy je na blachę (24x24) wyłożoną papierem do pieczenia i wyrównujemy. 
Rabarbar myjemy, osuszamy i kroimy na około 1 cm kawałki - mieszamy z mąką ziemniaczaną i wykładamy na wierzch ciasta.
Pieczemy w temperaturze 180 stopni przez około 40 minut.
Wielbiciele cukru przed podaniem posypują puszka cukrem pudrem ;-)
 

Biały puszek z rabarbarem


Biały puszek z rabarbarem

SMACZNEGO :-)


7 komentarzy:

  1. bardzo lubię takie ciasta latem jak jest rabarbar:) na pewno w tedy go wykorzystam:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pyszne są ciasta z rabarbarem :) Uwielbiam je :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja też - dlatego mam go jeszcze trochę w zamrażarce ;-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ale w takim złoto-brązowym kolorze prezentuje się ogromnie kusząco! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Marzę o takim cieście, szczególnie teraz, zimową porą :) Pogodnych świąt!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja rok temu też marzyłam, dlatego zamroziłam sobie solidną porcję rabarbaru. Dziękuję za życzenia i również życzę pogody ;-)

      Usuń

Jeśli nie posiadasz profilu na Blogger`ze, proszę zostaw przynajmniej pseudonim :-)

Drukuj

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...