16 listopada 2013

Kokosowy zawrót głowy :-)

Tak jakoś wyszło, że ostatnio fascynują mnie przepisy na kokosowe smakołyki. Dziś delektuję się domowymi baunt`ami - pyszności. Batoniki bardzo podobne w smaku do tych sklepowych (a nawet lepsze!), mają pyszny kokosowy miąższ z cudownie chrupiącą czekoladową powłoczką. Sama rozkosz! :-) Przepis na nią znalazłam tu.

Domowe bounty
DOMOWE BOUNTY

 Na około 18 sztuk:

300 g wiórków kokosowych
200 g mleka skondensowanego
1 szklanka cukru pudru
600 g czekolady gorzkiej

Wiórki mieszamy z mlekiem skondensowanym i przesianym cukrem pudrem. Powstałą masę wykładamy do foremek i mocno dociskamy. Ja użyłam silikonowe foremki do muffin, kokosową masę nakładałam do połowy wysokości. Foremki z masą wstawiamy do zamrażarki na minimum 1h (masa musi dobrze stwardnieć).
Czekoladę rozpuszczamy w miseczce (w kąpieli wodnej) - studzimy.
Foremki wyjmujemy z zamrażarki i do każdej nakładamy porcję czekolady (tak aby dokładnie pokryła masę kokosową. Wstawiamy do zamrażarki aby czekolada stwardniała.
Ponownie wyjmujemy foremki, po kolei z każdej wyjmujemy nadzienie, układamy na pergaminie do pieczenia (stroną z czekoladą skierowane do dołu) i dokładnie polewamy czekoladą. Wstawiamy do lodówki.
Batoniki przechowujemy w suchym zamykanym pojemniku.

Domowe bounty

Domowe bounty

SMACZNEGO :-)



4 komentarze:

Jeśli nie posiadasz profilu na Blogger`ze, proszę zostaw przynajmniej pseudonim :-)

Drukuj

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...