16 grudnia 2014

Karpatka

Składniki na blachę 25 x 35

Ciasto:
   1 szklanka wody
   1 szklanka mąki
   1/2 masła roślinnego
   4 jaja

  masło roślinne do posmarowania blaszki

Do garnka wlewamy wodę, dokładamy masło - zagotowujemy. Cały czas mieszając dodajemy mąkę - ponownie zagotowujemy. Gdy masa zgęstnieje zdejmujemy z ognia i pozostawiamy do przestygnięcia.
Po przestudzeniu miksujemy dodając po jednym jaju. Jak jedno się wmiesza to dodajemy następne. Po wmieszaniu jaj miksujemy ciasto dalej przez minimum 10 minut pamiętając aby kręcić tylko w jedną stronę. Przetestowałam - jak kręciłam na opak to w czasie pieczenia nie robiły się ładne purchle.
Ciasto dzielimy na połowę wykładamy do dwóch blaszek posmarowanych masłem roślinnym, wyrównujemy i pieczemy ok. 45 minut. Każdy placek pieczemy oddzielnie. Studzimy.

Karpatka
Karpatka

Krem:
    3 jaja
    3/4 szklanki cukru
    1 łyżka mąki pszennej
    1 łyżka mąki ziemniaczanej
    1i3/4 szklanki mleka
    1 cukier wanilinowy (16 g)
    2 łyżki masła roślinnego

W średnim garnku ucieramy jaja z cukrem i mąkami. Odstawiamy.
Zagotowujemy mleko z cukrem wanilinowym i masłem roślinnym. Mieszając dodajemy do utartych żółtek i cały czas mieszając zagotowujemy. Gotujemy aż krem zgęstnieje i uzyska konsystencję budyniu.

Przestudzonym kremem przekładamy upieczone placki, lekko dociskamy.
Ciasto podajemy oprószone cukrem pudrem.


Karpatka

SMACZNEGO :-)


Wasze pomysły na osłodę jesiennych wieczorów


 PS. Aktualnie dręczy mnie przeziębienie i od zeszłej środy nie biegam.
Z aerobiku jednak nie zrezygnuję - idę się dobić ;-)
A potem strzelę sobie zdrowy koktajl z selera naciowego i czegoś jeszcze :-D


1 komentarz:

  1. Mniam, jestem pewna, że smakowała wybornie :) Uwielbiam karpatkę :)

    OdpowiedzUsuń

Jeśli nie posiadasz profilu na Blogger`ze, proszę zostaw przynajmniej pseudonim :-)

Drukuj

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...