6 stycznia 2013

Risotto z pieczarkami i suszonymi pomidorami

Sylwestrowe risotto tak mi zasmakowało, że szybko postanowiłam wykonać kolejne. Tym razem z pieczarkami (bo akurat w domu był nadmiar). Jak zwykle połączenie kilku prostych składników okazało się strzałem w dziesiątkę :-)

Risotto z pieczarkami i suszonymi pomidorami

RISOTTO Z KURCZAKIEM I SZPINAKIEM



200 g ryżu arborio
1 kostka rosołowa warzywna
2 łyżki masła 
1 cebula biała
1 cebula czerwona
2-3 ząbki czosnku
150 ml białego wina
400 g pieczarek
6-8 suszonych pomidorów z zalewy
2 łyżki posiekanej pietruszki
sól
pieprz

starty parmezan do posypania



Kostkę rosołową rozpuszczamy w 700 ml gorącej wody. Pieczarki myjemy i oczyszczamy.
Cebulę i czosnek obieramy a następnie drobno siekamy. Wrzucamy na rozpuszczone masło (połowa) i podsmażamy do czasu zeszklenia się cebuli. Do zeszklonej cebuli wsypujemy ryż i dokładnie mieszamy. Po chwili dodajemy wino i razem gotujemy na małym ogniu, do momentu aż prawie całe wino odparuje. Dolewamy stopniowo wywar z kostki rosołowej i doprowadzamy do wrzenia. Gdy ryż będzie się robił zbyt gęsty dolewamy kolejną porcję (ja zużyłam około 500 ml).
W tym czasie drobno siekamy pieczarki i podsmażamy na pozostałym maśle.
Pięć minut przed końcem gotowania (ryż gotuje się około 15 minut) dorzucamy pieczarki i pokrojone suszone pomidory. Mieszamy, doprawiamy do smaku i gotujemy jeszcze około 2 minuty. Na koniec dodajemy natkę pietruszki.
Risotto podajemy posypane startym parmezanem.
Do smażenia zamiast masła możemy również użyć oleju z suszonych pomidorów ;-)


Risotto z pieczarkami i suszonymi pomidorami


SMACZNEGO :-)


Zimowe szaleństwa



Pamiętajcie o konkursie ;-)
 

5 komentarzy:

  1. Marzy mi się risotto z prawdziwkami, pieczarki to ciekawa alternatywa

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z prawdziwkami było by dziełem sztuki, niestety tej jesienie nic nie udało mi się nazbierać :/

      Usuń
  2. Risotto fajna sprawa, zwłaszcza jeśli jest podane z moimi ukochanymi pieczarkami, ale i tak nic nie przebije tego, które jadłam we Włoszech. Eh ten smak czuję do dziś w ustach... ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. suszone pomidory są zalewane w większości olejem słonecznikowym, a takiego oleju nie używamy do smażenia

    OdpowiedzUsuń

Jeśli nie posiadasz profilu na Blogger`ze, proszę zostaw przynajmniej pseudonim :-)

Drukuj

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...