7 lutego 2014

Wspomnień czar...

Dawno, dawno temu, gdy byłam kilkuletnią dziewczynką, a w sklepach nie było batoników, czekolad i cukierków mama robiła mi czasem owsiaczki - pyszne ciasteczka kakaowo-owsiane bez pieczenia. Zajadałam się wtedy nimi ze smakiem i nic więcej do szczęścia już nie potrzebowałam. Teraz postanowiłam przypomnieć sobie te chwile, ciasteczka wzbogaciłam jednak gorzką czekoladą i suszoną żurawiną - wyszły pyszne!

Owsiaczki czekoladowo-żurawinowe


OWSIACZKI CZEKOLADOWO-ŻURAWINOWE

8 łyżek mleka
360 g cukru trzcinowego
100 g masła
2 łyżki kakao
zapach rumowy
90 g gorzkiej czekolady
100 g suszonej żurawiny
2 szklanki błyskawicznych płatków owsianych

W garnuszku rozpuszczamy masło, dodajemy mleko i cukier. Mieszając od czasu do czasu doprowadzamy do wrzenia (syrop musi się zagotować). Dodajemy pokruszoną czekoladę, zapach rumowy i kakao. Doprowadzamy do wrzenia. Wsypujemy płatki owsiane i mieszając podgrzewamy jeszcze przez około 5 minut. Na koniec dodajemy suszoną żurawinę. Powstałą masę studzimy, blachę do ciasta wykładamy papierem do pieczenia. Gdy masa zacznie tężeć wykładamy małe porcje (formując ciasteczka) i odstawiamy do wystygnięcia.


Owsiaczki czekoladowo-żurawinowe

Owsiaczki czekoladowo-żurawinowe

SMACZNEGO :-)


Dietetyczne ciasteczka



1 komentarz:

Jeśli nie posiadasz profilu na Blogger`ze, proszę zostaw przynajmniej pseudonim :-)

Drukuj

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...